Silnik 3,0kW 400V OMT4 100L2-4 B3
Moc : 3,0kW/3x230/400V
Prędkość obrotowa : 1420 n/min
Sprawność: 81,5%
Obudowa : aluminium
Łożyska : kulkowe,zamknięte
Stopień ochrony : IP55
Rodzaj pracy : S1 ( ciągła)
Klasa sprawności : IE1
Średnica wału : 28 mm
Sposób montażu : poziomy łapowy B3
Waga : 25 kg
Gwarancja 2 lata
Silnik elektryczny do pomp SKA i SKB produkcji H-V Grudziądz.
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
- Kurier DPD / INPOST 25.00 zł brutto
- Kurier DHL- tylko przesyłki paletowe 180.00 zł brutto
- Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
Informacje ogólne:
Trójfazowe,czterobiegunowe (1500 obr/min) silniki indukcyjne z wirnikiem klatkowym są produkowane w wielkościach mechanicznych od 56 do 160 i mocach od 60W do 15kW. Posiadają monoblokową konstrukcję kadłuba odlewaną z aluminium z możliwością odkręcania i przekładania łap wspornikowych.
Chłodzone są powierzchniowo powietrzem. Skrzynka zaciskowa usytuowana jest na górze kadłuba z możliwością obracania wylotów kablowych co 90'.
Silniki elektryczne OMT mają zastosowanie ogólnoprzemysłowe.Mogą być używane do napędu maszyn i urządzeń, których praca ma charakter ciągły, bez częstych uruchomień i restartów.
Ze względu na klasę ochrony IP55, silniki mogą pracować w pomieszczeniach zapylonych, jednak ilość zanieczyszczeń w otaczającym je powietrzu nie powinna oprzekraczać 10mg/m3. Nie mogą to być zanieczyszczenia agresywne chemicznie takie jak opary kwasów czy ługów,ani mieszanki wybuchowe.
Silniki OMTprzystosowane są do pracy w obu kierunkach ( obroty w lewo i w prawo)
Uzwojenia
Uzwojenia stojana wykonane są z wysokiej jakości drutó nawojowych i materiałów izolacyjnych klasy F (155'C) przy zachowaniu przyrostów temperatury odpowiadającej klasie B (80'C). Daje to możliwość współpracy z przemiennikami częstotliwości (falownikami) oraz stosowania we wszystkich strefach klimatycznych.Uzwojenie wirnika wykonane jest jako klatka odlewana ciśnieniowo z aluminium
Dla ochrony uzwojeń silnika przed nadmiernym przegrzaniem, zastosowano termistorowe czujniki temperatury PTC (Mark A) o znamionowej temperaturze zadziałania TNF=150'C (po 1 szt/fazę)Do współpracy z czujnikami PTC zaleca się stosowanie przekaźników rezystancyjnych o charakterystyce Mark A.
Przed We wszystkich silnikach zastosowano izolacje klasy F. Pozwala to na przyrost temperatury uzwojeń do 10°C mimo, że przyrost temperatury przy pełnym obciążeniu silników nie przekracza 80°C. Jest to efektem tego ,że silniki posiadają termiczny bufor bezpieczeństwa wynoszący 25°C. Może to być wykorzystane do okresowego przeciążania silnika, pracy w temperaturze otoczenia wyższej niż 40°C lub na wysokości wyższej niż 1000 m npm. Pozwala to również na pracę silnika przy większych niż dopuszczalne normą odchyłkach napięcia i częstotliwości.
Napięcia i częstotliwość
W standardowej wersji, silniki dostarczane są dla następujących wersji napięć:
230V (∆) / 400V (Y) ± 5%; 50Hz dla mocy ≤ 3,0 kW
400V (∆) / 690V (Y) ± 5%; 50Hz dla mocy > 3,0 kW
Uzwojenia silników o mocach ≤ 3,0 kW są połączone fabrycznie w gwiazdę (Y),natomiast silników o mocach > 3,0kW w trójkąt (∆)-standardowo dla napięcia zasilającego 400V/50Hz Silniki posiadają 6 zacisków uzwojenia co pozwala przełączać je w trójkąt lub gwaizdę w zależności od dostępności napięcia źródłą zasilania .
Wszystkie silniki na napięcia 400/690V można uruchamiać za pomocą przełącznika ∆/Y.
aStandardowe silniki mogą być rónież zasilane z sieci o częstotliwości znamionowej 60Hz,przy czym uzyskują moc znamionową o 15% większą niż dla częstotliwości 50Hz.
Zdolność przeciążeniowa i restart.
lZgodnie z obowiązującymi normami, silniki mogą być poddawane następującym przeciążeniom udarowym:
- 1,5 x pprąd znamionowy w czasie max.2 minut
- 1,6 x moment znamionowy w czasie max.15 sekund
Obydwa warunki stosuje się do znamionowych warunków zasilania.Przy zanika napięcia zasilania możliwy jest ponowny restart silnika przy pełnej opozycji faz i przy 100% napięcia resztkowego.
Deklaracja zgodności,znak CE
Silniki OMT4 spełniają wymagania dotyczące bezpieczeństwa użytkowania i dostarczane są wraz z kopią deklaracji zgodności producenta.Znak CE jest umieszczany na tabliczce każdego silnika.
Silniki są projektowane,produkowane i badane w systemie zapewnienia jakości ISO 9001 urządzenia
Silnik trójazowy - dla prawidłowej ,bezawaryjnej pracy,wymaga zewnętrznego zabezpieczenia termicznego(brak na wyposażeniu),zabezpieczającego silnik przed spaleniem uzwojeń oraz przed zwarciem.
Dane techniczne:
-
Zasilanie 3 x 230V / 400V
-
Moc znamionowa 3,0 kW
-
Sprawność 81 %
-
Współczynnik mocy cosfi 0,82
-
Prąd znamionowy ( In) 11,2A / 6,48 A
- Krotność prąd rozruchu/znamionowy 7
-
Prędkość obrotowa 1420 obr/min
Dane użytkowe:
-
Maksymalna dopuszczalna różnica napięcia w sieci ±5%
-
Max.temperatura otoczenia +40 'C
- Pozycja montażowa - poziomo
-
Max.ilość załączeń - 30 /godz.
-
Masa silnika - 25 kg
-
Wymiary: H-260 mm, L- 385mm,
-
Średnica wału - 28 mm
Silnik nowy. Gwarancja 24 miesiące.